Atsargiai: per šventes suaktyvėja klastingi streso hormonai

Širdies sveikata ir hormonai

Moterų sveikata. Kas svarbu?

Skydliaukė ir širdis: kaip skydliaukės tyrimai gali jums padėti

Gegužės oji — Tarptautinė moterų sveikatos gerinimo diena. Ką galime padaryti, kad jaustumės geriau, širdies sveikata ir hormonai kokių pokyčių, galbūt truksiančių visą gyvenimą, galėtume imtis?

širdies sveikata ir hormonai dėl hipertenzijos suteikti negalią

Tačiau pamažu suprantame, kad laikrodis, kuris kainuoja trisdešimt dolerių, ir laikrodis, kuris kainuoja tris šimtus dolerių, rodo tą patį laiką. Iš dalies tai tiesa. Moterų sergamumo kai kuriomis ligomis viršūnė yra vėliau nei vyrų.

širdies sveikata ir hormonai hipertenzijos klinikos

Statistikos duomenimis, moterys dažniau miršta po ūmių širdies veiklos sutrikimų: 38 proc. Per šešerius metus MI kartotinai suserga 35 proc. Vis dėlto neretai moterys pirmųjų ligos simptomų nelaiko svarbiais ir laiku nepasirūpina savikontrole.

9 būdai pasirūpinti širdies sveikata

Tačiau susirgusios jos greičiau puola į paniką bei depresinę nuotaiką ir taip dar labiau komplikuoja savo būklę. Niekas nenori sirgti Rizikos sirgti širdies ir kraujagyslių ligomis požiūriu moterys iš tiesų yra silpnoji lytis. Iki menopauzės rūkymas yra hipertenzijos priežastis organizmą daugeliu požiūriu saugo pakankama lytinių hormonų sintezė.

Kitas požiūris į širdies nepakankamumą

Menopauzės periodu, sumažėjus lytinių širdies sveikata ir hormonai, tarsi atsidaro vartai vystytis aterosklerozei ar naujiems kraujagyslių sienelių pažeidimams, taip pat cukriniam diabetui CDhipertenzijai, osteoporozei, Alzheimerio ligai, demencijai, artritui.

Moters lytinių hormonų sintezės kaita, medžiagų apykaitos ypatumai lemia ir kitokį rizikos veiksnių poveikį. Aukštas kraujospūdis, cukrinis diabetas, antsvoris, rūkymas moterims yra pavojingesni nei tie patys rizikos veiksniai vyrams. Klinikiniais tyrimais įrodyta, kad cukrinis diabetas, sistolinė hipertenzija ir rūkymas — ypač nepalankiai kraujagysles veikianti rizikos veiksnių puokštė. Moteris, surūkiusi dešimt cigarečių, patiria tiek žalos, kiek vyras, surūkęs penkiolika cigarečių.

Jums gali patikti

Sergant cukriniu diabetu, moterims sparčiau nei vyrams progresuoja aterosklerozė ir išeminė širdies liga. Namų ir šeimos rūpesčiai, įtemptas darbas — dažna nuovargio ir prastos savijautos priežastis. Moterys, pajutusios skausmą krūtinėje, greitosios medicinos pagalbos sulaukia vidutiniškai dvidešimt minučių vėliau negu vyrai, nes pagalbą tiesiog delsia kviesti.

širdies sveikata ir hormonai 4 galvos širdies rankos ir sveikata

Tai jos padaro arba pačios vyksta į ligoninę, tik įsitikinusios, kad yra kam pasirūpinti šeima. Gydytojai žino, kad tik apie 50 proc. Vyrai ligos simptomus apibūdina aiškiau ir tiksliau. Gyvensena ir sveikata Mokslo tyrimais pagrįsta, kad sveika ir kokybiška gyvensena labai priklauso nuo gero poilsio miegokokybiško saikingai vartojamo maisto ir optimalaus fizinio krūvio.

Sveika gyvensena ir fizinis aktyvumas stiprina ne tik kūną. Atliekant optimalius, fizinį pasirengimą atitinkančius pratimus, stiprėja ne tik sensomotorinė sistema raumenys, kaulai, motoriniai nervai, sausgyslės, raiščiaibet ir imuninė, centrinė nervų, endokrininė, širdies ir kraujagyslių sistemos.

Tinkamas fizinis aktyvumas yra veiksminga Alzheimerio ligos ir demencijos prevencijos ir gydymo priemonė.

Stresas neigiamai veikia sveikatą: 7 būdai, kaip jį malšinti

Pratimai gali švelninti reumatoidinio artrito simptomus, gerinti kraujagyslių būklę ir smegenų veiklą, kognityvines pažinimo funkcijas, mažinti stresą. Stresas gali būti fizinės, socialinės, protinės įtampos pasekmė. Aktyvi fizinė veikla mažina streso hormonų kortizolio ir noradrenalino lygį organizme, padeda išsiskirti endorfinui — medžiagai, kuri stimuliuoja euforiją, pasitenkinimą, gerą nuotaiką.

Daug tyrimų parodė, kad norint sumažinti depresijos simptomus, mankštą reikėtų daryti reguliariai. Rekomenduojamas režimas — 25 ar 30 minučių penkis kartus per savaitę arba 45 minutės tris kartus per savaitę. Bet kuris iš šių variantų naudingas sergant depresija. Jėgos pratimai stimuliuoja centrinę nervų sistemą, todėl po tokios treniruotės gerėja nuotaika, mažėja streso pojūtis ir gerėja protinis darbingumas.