Kada bėgiojimas gali pakenkti? - profine.lt

Ilgų nuotolių bėgimas ir širdies sveikata, Prenumeruokite naujienlaiškį

Kelios savaitės iki ilgų nuotolių bėgimas ir širdies sveikata paprastai skiriamos bendrai fizinei formai palaikyti, daugiau ilsimasi, kaupiamos jėgos ir dėliojamos strategijos.

ilgų nuotolių bėgimas ir širdies sveikata

Medikai pataria kaip pasirūpinti savo sveikata ir laiku identifikuoti galimas rizikas. Užsiregistravau pusmaratoniui ar maratonui, bet dar nesitreniravau Ruošiantis maratonui, būtina treniruotis kelis mėnesius 3—4 kartus per savaitę, po 30—45 minutes.

Optimalu — nubėgti 70 km per savaitę. Jei organizmas nėra pasiruošęs didesniems fiziniams krūviams, ilgo bėgimo metu gali trikti širdies ritmas, įvykti širdies, galvos smegenų kraujotakos sutrikimai, išsivystyti sausgyslių, raumenų pakitimai ir kt. Mažiau treniruoti entuziastingi asmenys gali pasirinkti trumpesnę  distanciją, įveikdami ją saugiai.

Bėgdami lėčiau, jums komfortišku tempu, mėgausitės bėgimu, distanciją įveiksite sveiki, o finiše taip pat būsite apdovanoti išskirtiniu medaliu.

ilgų nuotolių bėgimas ir širdies sveikata

Kokį maistą rinktis prieš bėgimą? Likus iki varžybų 3val. Vieną valandą iki bėgimo galima valgyti bananą, jogurtą bei išgerti dar vieną vandens ar izotoninio gėrimo stiklinę. Po varžybų taip pat nepamiršti pavalgyti. Parą laiko iki maratono, nerekomenduojama valgyti sunkiai virškinamo maisto rūkytų, keptų, riebių maisto produktųvartoti alkoholio. Turiu aukštą krojospūdį, bet vis vien planuoju bėgti. Ką turėčiau žinoti?

Padidintą kraujo spaudimą turintys asmenys yra didelėje rizikos grupėje intensyvaus krūvio metu patirti širdies ritmo sutrikimus, miokardo infarktą, galvos smegenų infarktą. Privaloma gydytis, medikamentų fone atlikti krūvio mėginius ir tiksliai numatyti galimas sportavimo ribas.

Nuorodos kopijavimas

Be gydytojo kardiologo konsultacijos nerekomenduotina bėgti ilgų distancijų. Kaip galiu išsiaiškinti, kad mano sveikatos būklė tinkama? Pradedantiems aktyviai sportuoti, išsiaiškinti sveikatos būklę, paruošti treniruočių ir poilsio planą gali padėti medikai.

Norint saugiai bėgioti ilgas distancijas, reikia atlikti ir įvertinti šiuos tyrimus: Kraujo tyrimai: elektrolitai, gliukozė, hemoglobinas ir kt. Stebint nuokrypius nuo normos, būtini pagilinti tyrimai, parodantys, kurių organų sistemų funkcija sutrikusi.

Tik sveikas organizmas atlaiko ilgą bėgimą.

Taip pat žiūrėkite

Elektrokardiograma, padedanti diagnozuoti širdies ritmo, laidumo pakitimus, galinčius nulemti komplikacijas didelio fizinio krūvio metu. Pulmokardinis mėginys spiroveloergometrija — esant atitinkamo streso lygiui, mažėja organizmo fiziologinių sistemų funkcinis pajėgumas.

Atliekant krūvio mėginį, kvėpuojant per srauto tūrio daviklį arba kaukę, galime išsiaiškinti, kas lemia pacientų jaučiamą dusulį širdies, plaučių ligos, antsvoris, svorio trūkumas ir kt. Indikacijos kardiologijoje: koronarinės širdies ligos diagnostika, po miokardo infarkto, širdies ritmo sutrikimų, kraujo spaudimo kitimui krūvio metu išaiškinimui ir gydymo efektyvumo įvertinimui.

Sporto medicinoje — tinkamų fizinių krūvių paskyrimas, treniruočių kokybės kontrolė, sportinių rezultatų siekimas.

Bėgimas šiandien ir kodėl verta bėgioti - profine.lt

Reabilitacijoje — programų kūrimas, efektingumo įvertinimas. Darbo medicinoje — neįgalumo lygio nustatymui. Pulmonologijoje — bronchų, plaučių ligos. Prieš operacijas. Vienas svarbiausių pulmokardinio mėginio rodiklių, atspindintis ištvermę — VO2max.

Didėjant darbo intensyvumui, didėja ir deguonies vartojimas, o jo maksimalų pasisavinimą parodo būtent VO2max. Bėgimo metu ima svaigti galva Privalote sustoti. Būklei negerėjant — kreiptis į budinčius medikus.

Kaip Bėgti Ilgas Distancijas Nežalojant Savęs: Bėgimo Technikos Pagrindai

Laiku sustokite vandens stotelėse ir atsigaivinkite. Geriau trumpai nutraukti bėgimą, nei patirti dehidrataciją.

Nepaisant kai kurių publikacijų autorių susirūpinimo, dėl galimo žalingo bėgimo poveikio kojų sąnariams ir širdžiai, nustatyta, kad bėgimas turi didelę naudą sveikatai. Bėgimas yra gera prevencinė priemonė nuo nutukimo ir gerina psichoemocinę būseną. Yra nemažai įrodymų, kad reguliarus, tinkamo intensyvumo ir trukmės bėgimas gali užkirsti kelią lėtinių ligų atsiradimui, įskaitant koronarinę širdies ligą, insultą, hipertenziją, diabetą, hipercholesterolemaniją, osteoporozę ir kitas ligas. Mokslininkas Lee su kolegomis nustatė, kad bėgimas yra stiprus veiksnys, kuris veikia organizmo morfofunkciją, dėl to mažėja susirgimų ir priešlaikinės mirties rizika. Šie pokyčiai yra susiję su fizinio krūvio kiekiu, reguliarumu ir intensyvumu.

Susižeidžiau: pargriuvau, nusibrozdinau ar nikstelėjau koją Reikia objektyviai įvertinti savijautą ir traumos dydį. Jus apžiūrėjęs medikas nuspręs, ar galite toliau saugiai dalyvauti maratone.

Kada bėgiojimas gali pakenkti? - profine.lt

Prireikė pagalbos, į ką bėgimo metu galiu kreiptis? Renginio dieną prie starto ir trasoje nuolat budės InMedica gydytojai, pasiruošę suteikti pirmąją pagalbą, o reikiant specializuoto gydymo, palydėti į ligoninę. Kiekvienam maratono dalyviui, svarbu antroje bėgimo numerio pusėje užrašyti savo asmeninius duomenis, kad reikiamu atveju medikai galėtų kuo greičiau bėgiką identifikuoti ir susisiekti su artimaisiais.

ilgų nuotolių bėgimas ir širdies sveikata

Prieš startą rimtai apsvarstykite ir įvertinkite savo jėgas. Ilgesnių nuotolių distancijos reikalauja specialus pasiruošimo, kitaip rizikuojate savo sveikata.