Jums gali patikti

Širdies sveikata po menopauzės

Hormoniniai pokyčiai dažnai atneša ir kitus nelauktus sveikatos pokyčius. Kaip padėti moterims?. Estrogenai — svarbiausi moteriški lytiniai hormonai. Jie susiję ir su širdies bei kraujagyslių sistemos apsauga nuo lėtinių ligų, taip pat su fiziniais moters kūno pokyčiais.

Menopauzė. Kaip kontroliuoti neigiamas pasekmes?

Sumažėjus estrogenų kiekiui organizme, padidėja širdies ir kraujagyslių ligų, osteoporozės rizika, greičiau formuojasi aterosklerozinės plokštelės. Kopenhagos universitete DanijaSveikatos ir sporto fakultete, nustatyta, jog komandinis sportas, fiziniai žaidimai grupėje, estafetės padeda sulėtinti spartų estrogeno kiekio sumažėjimą, apsisaugoti ir išvengti rimtų širdies bei kraujagyslių ligų.

Komandinio sporto dėka po kelių mėnesių moterų kraujospūdis susireguliavo ir tapo panašus į rekomenduojamą. Vėliau didėja ir dar daugiau. Šie rezultatai buvo lyginami su tokio paties amžiaus priešmenopauzinio laikotarpio moterų sveikatos rodikliais — tiek kraujo spaudimu, tiek kitais sveikatos faktoriais, pavyzdžiui, aterosklerozinių plokštelių formavimusi.

Šįsyk analizuoti tokio paties amžiaus moterų sveikatos rodikliai; dalis moterų buvo po menopauzės, dalis — prieš menopauzę. Universiteto bendruomenė teigia, jog šis aspektas leidžia daug geriau įvertinti situaciją, nei ją įvertino ankstesni tyrimai. Anksčiau atsižvelgta tik į sveikatos rodiklius menopauzės laikotarpiu, o neatsižvelgta į tai, kad moterų — tyrimų dalyvių amžiaus skirtumas siekia net 20 metų.

Tokiu atveju sunkoka apibrėžti, ar sveikatos pokyčiai atsirado dėl amžiaus, ar dėl estrogenų kiekio pokyčių.

Grindų riedulio, krepšinio, futbolo ir kitų komandinio sporto šakų nauda Kopenhagos universitete suplanuota ir vykdyta 12 savaičių komandinio sporto programa, skirta moterims po menopauzės. Stebėti sveikatos rodikliai, jų pokyčiai ir tai, ar komandinis sportas turi didesnės naudos nei fiziniai pratimai bei sportas savarankiškai.

Moterys  žaidė populiarų Skandinavijoje bei populiarėjantį visame pasaulyje komandinį žaidimą — grindų riedulį. Tai it ledo ritulys ne ant ledo, o ant sporto salės dangos.

Rezultatai po 12 savaičių tyrimo buvo aiškūs kaip ant delno. Du kartus per savaitę su komandos draugėmis susirenkančioms pažaisti moterims tiek sistolinis, tiek diastolinis kraujo spaudimas vidutiniškai sumažėjo 4 mmHg.

Šis, rodos, nedidelis kraujo spaudimo sumažinimas širdies ir kraujagyslių ligų riziką sumažino ne taip ir  mažai — net 40 proc. Dar daugiau, pagerėjo ir gyvybiškai svarbi kraujagyslių būklė bei funkcija.

Gerasis cholesterolis: ar jis tikrai apsaugo širdį?

Šie rezultatai įrodo, jog komandinis sportas, kaip grindų riedulys, futbolas, krepšinis ar estafetės, turi ne ką prastesnį poveikį esant menopauzei nei pakaitinė hormonų terapija. Pirmiausia, moterys išvengs nemalonių pradinių šalutinių poveikių, susijusių su pakaitine hormonų terapija. Antra, komandinis sportas — tai ne tik gerinantis sveikatą fizinis krūvis, šaunus laiko praleidimo būdas ar hormoninės terapijos alternatyva, bet ir didis malonumas, gerinantis emocinę savijautą.

Ir sveika, ir nuotaiką gerina Komandinis sportas, bendradarbiavimas jo metu, komandos tikslo siekimas dalyvius užkrečia gera nuotaika. Ši nuotaika plinta kaip virusas. Ir tai labai svarbu. Mat komandinis sportas leidžia pasiekti tokių pačių fizinių rezultatų, kaip ir sportavimas pavieniui, tačiau kartu gerinama ir psichinė bei emocinė sveikata, lavinami bendravimo įgūdžiai.

širdies sveikata po menopauzės saldainiai nuo hipertenzijos

Kita vertus, grindų riedulys, futbolas, krepšinis, estafetės — gana intensyvus sportas. Moterys bėgioja, pritūpia, šokinėja, judėdamos keičia kryptį.

Menopauzės simptomai

Kinta greičiai, judesių amplitudė, gerėja koordinacija, pusiausvyra, reakcija. Vyksta tokie fiziologiniai pokyčiai, kaip pulso dažnėjimas, muša didelis karštis, širdis energingai dirba savo darbą.

Tačiau treniruotės metu moterys viso to net nejaučia. Ir tai — dėl pačios paprasčiausios priežasties: žaidėjos yra susikoncentravusios į komandinį tikslą, joms yra gera ir smagu. Tai nevargina taip, kaip įkyrėjusios treniruotės vienai namie ar sporto klube, jaučiamas didesnis pasitenkinimas.

  • Svarbiausia — nepasenti širdimi, siela ir jausmais Lietuvoje nuo širdies ir kraujagyslių ligų miršta beveik 3,6 karto daugiau moterų nei nuo vėžio.
  • Menopauzė — nerimastingas laikotarpis, kuris daugeliui moterų asocijuojasi su visa puokšte nemalonių pojūčių ir negrįžtamai pasikeitusiu gyvenimu.
  • Daug dirbate?
  • Gerasis cholesterolis: ar jis tikrai apsaugo širdį? - DELFI Sveikata
  • 2 laipsnio hipertenzija 2 rizika yra praeinama ar ne
  • Moterų sveikata. Kas svarbu? | 60 plius
  • Energijos stoka gali slypėti ir kepenyse: kas geriausiai padeda atsistatyti?
  • Menopauzė. Kaip kontroliuoti neigiamas pasekmes? | profine.lt

Po dvylikos savaičių intensyvaus komandinio žaidimo moterys buvo patenkintos, laimingos. Joms nekilo klausimų, ar šį užsiėmimą tęsti pasibaigus eksperimentui. Apie sporto metimą nebuvo net kalbos. Tad komandinis sportas, fiziniai žaidimai — puikus atsakymas į klausimą, kokia fizine veikla užsiimti, norint gerinti savo sveikatą ir nesibodėti.

Ir, ko gero, tam nesvarbu nei amžius, nei lytis. Širdies sveikata po menopauzės naudingi dalykai menopauzės metu Pagrindiniai nemalonūs reiškiniai, varginantys moteris menopauzės laikotarpiu, yra karščio pylimas, prakaitavimas, nuotaikų svyravimas, miego bei širdies sveikata po menopauzės sutrikimai, makšties išsausėjimas. Sušvelninti šiuos reiškinius arba visiškai juos pašalinti galima ne tik su komandinio sporto pagalba, bet ir kitais laiko patikrintais metodais.

Subalansuota dieta — vienas iš būdų, kaip kontroliuoti nemalonius su menopauzės laikotarpiu susijusius reiškinius. Rekomenduojama vengti daug kofeino turinčio maisto ar gėrimų, taip pat daug fosforo turinčio maisto. Mat abu minėti ingredientai skatina kaulų masės retėjimą. Manoma, jog vertėtų sumažinti ir bet kurios rūšies mėsos porcijas, mat jautienoje, kiaulienoje ar vištienoje esantys sotieji riebalai tik spartina estrogeno koncentracijos mažėjimą.

Cukraus perteklius silpnina kepenų, kurios dalyvauja estrogenų metabolizme, veiklą. Nesaikingas angliavandenių vartojimas silpnina ir imuninę sistemą.

Patariama daugiau valgyti fermentuotų produktų su genetiškai nemodifikuota soja, papildyti mitybą viso grūdo produktais. Sojoje ir grūduose gausu izoflavonų, kurių cheminė struktūra panaši į estrogeno. Jie dar vadinami fitoestrogenais. Kiti maisto produktai, turintys į estrogeną panašių bioaktyvių medžiagų, yra obuoliai, morkos, pupelės, vyšnios, česnakai, alyvuogių aliejus, saulėgrąžos. Linų sėmenys ir linų sėmenų aliejus taip pat vertinamas dėl aukštos kokybės izoflavonų, lignanų, alfalinoleninės rūgties.

Tad linų sėmenų aliejaus drąsiai galima įpilti į salotas. Tiesa, šio aliejaus nevalia kaitinti.

širdies sveikata po menopauzės pašalinta negalia esant hipertenzijai

Menopauzės simptomams sušvelninti nuo seno naudojamas ginkmedis. Įrodyta, jog ginkmedis itin tinka nuotaikų svyravimui, miego sutrikimams gydyti. Tiesa, neįrodytas joks ginkmedžio poveikis širdies sveikata po menopauzės pylimui. Kaip puiki menopauzės simptomus sumažinanti priemonė vartojamas ir nakvišų aliejus. Ypač nakvišų aliejus tinka karščio pylimui mažinti. Tiesa, šio aliejaus turėtų vengti jautrų virškinimo traktą turinčios moterys ar moterys, turinčios sutrikusią kraujodarą, kraujo krešėjimo problemų.

širdies sveikata po menopauzės kas yra sveikatos širdies ritmas

Kiti fiziniai pratimai. Ko gero, ne kiekviena moteris ryšis kokiam komandiniam sportui.

Jums gali patikti

Tačiau tai nereiškia, kad reikia visiškai atsisakyti fizinės veiklos. Reguliari fizinė mankšta 3—4 kartus per savaitę padeda ne tik išsaugoti sveiką širdį, bet ir išvengti kaulų retėjimo. Dar gi — sumažina vėžio riziką.

širdies sveikata po menopauzės kajeno pipirų ir širdies sveikatos

Nuolatinė fizinė mankšta slopina dirglumą, nervingumą, karščio pylimą. Ypač gelbsti joga. Fizinis aktyvumas padeda išspręsti ir miego problemas bei geros nuotaikos klausimą. Apskritai, psichologai teigia, jog į menopauzę moteris turėtų žiūrėti ne kaip į grožio, seksualumo, jaunystės, vaisingumo praradimą, bet kaip į natūralų virsmą, naują širdies sveikata po menopauzės etapą.

Šis etapas, jei tik pati moteris panorės, bus ne ką prastesnis už ankstesniuosius etapus.

  • Moterų sveikata.
  • Menopauzė pasireiškia ne tik fiziologiniais, bet taip pat ir psichologiniais požymiais.
  • Мы переговорили обо всем, прежде чем ты пришла к нам, - промолвила Элли, - но Наи решила принять Марию, и та согласилась, чтобы ты могла побыть здесь со мной и Никки.
  • Ankstyva menopauzė didina širdies ligų riziką - DELFI Sveikata
  • Širdies sveikatos dietos ir
  • Menopauzė: kaip keisti kasdienius įpročius? | profine.lt
  • Мама, - проговорил маленький мальчик после мучительной паузы, - а папа был плохой.
  • Prieš menopauzės negalavimus – komandinis sportas ir kiti laiko patikrinti būdai - profine.lt

Šaltiniai Biomarkers of vascular function in pre- and recent post-menopausal women of similar age: effect of exercise training.