Lina Zabulienė

Hipertenzija nuo 220 iki 180

Yra ir daugiau būdų kraujo spaudimui sumažinti ne vaistais, o vien pakoregavus savo veiksmus, tačiau kai kurie internete sklandantys patarimai netiesa, pavyzdžiui, tai, kad reikėtų visai atsisakyti druskos. Aukštas kraujo spaudimas, arba hipertenzija, kamuoja 4 iš 10 Lietuvos gyventojų, o kiek žmonių apie galimą ligą net neįtaria? Per parą kraujo spaudimas gali svyruoti ir gana žymiai, tai individualu, tačiau kai kraujo spaudimas padidėjęs nuolat, ar padėti gali vien vaistai?

Nuo m. Pasaulinė hipertenzijos lyga angl.

Padidėjęs kraujo spaudimas — signalas mums, kad savo gyvenime būtina kažką keisti. Neretai vien šito gali ir pakakti, tikina medikas.

hipertenzija nuo 220 iki 180

Į tai nereikėtų taip žiūrėti, tai iš principo neteisingas tvirtinimas — sakyti, kad dėl nutukimo būna aukštas kraujo spaudimas. Iš tikrųjų yra šiek tiek kitaip.

Nuorodos kopijavimas

Viskas prasideda nuo to, kad dėl mūsų mitybos galiausiai išsivysto atsparumas insulinui. Valgome dažnai, valgome daug miltų, visokio cukraus ir t. Išsivysto atsparumas insulinui ir tai lemia daug būklių, bet nutukimas ir aukštas kraujo spaudimas — tos pačios būklės rezultatas. Nėra taip, kad aukštas kraujo spaudimas būna dėl nutukimo — nutukimas ir aukštas kraujo spaudimas būna dėl atsparumo insulinui. Jeigu jūs intensyviai sportuojate, jūsų viršutinis kraujo spaudimas, net jeigu esate visiškai sveikas žmogus, gali padidėti ir iki Fizinis krūvis — signalas mūsų smegenims.

Jos žino, kad pradėjome sportuoti, ir į tai reaguoja: iš pradžių priima padidėjusį kraujo spaudimą, o po to įjungia mechanizmus, mažinančius kraujo spaudimą.

Komentuoti:

Aišku, tai gali priklausyti nuo skaičių, kuriuos mes matome aparate. Jeigu viršutinis kraujo spaudimas viršijasportuoti nebus protinga, bet jeigu mes kalbame apie žmogų, kuriam kraujo spaudimas linkęs būti padidėjęs, situacija kita.

Kardiologas, medicinos mokslų daktaras Virgilijus Grinius Padidėjęs kraujospūdis — pavojinga liga, kurią galima kontroliuoti Pirminė arterinė hipertenzija arba anksčiau vadinta padidėjusio kraujo spaudimo liga arba dar kitaip hipertonine liga yra labai paplitusi ir pavojinga liga, kuriai visuomenė, patys ligoniai kartais ir medikai, skiria per mažai dėmesio. Todėl norėtųsi akcentuoti svarbiausius dalykus, kuriuos žinodami, Jūs galėtumėte išvengti kraujospūdžio padidėjimo, jo komplikacijų, o jei jis jau yra didesnis, mokėtumėte jį reguliuoti. Kodėl kraujo spaudimas didėja? Tai paveldėjimas, nuolatiniai stresai, nutukimas, sūraus bei riebaus maisto vartojimas, nejudrumas, kraujagyslių aterosklerozė ir kt.

Pradėkime nuo to, kad, jeigu jūs intensyviai sportuojate, jūsų viršutinis kraujo spaudimas, net jeigu esate visiškai sveikas žmogus, gali padidėti ir iki Kaip suprantate, kai kalbame apie pratimus, kaip adatomis išgydyti hipertenziją, kad kraujo spaudimas padidėja — taip turi įvykti, nes pats fizinis krūvis reikalauja daug daugiau deguonies.

Jos žino, kad pradėjome sportuoti, ir į tai reaguoja: iš pradžių priima padidėjusį kraujo spaudimą, o po to bando jį sureguliuoti, įjungia mechanizmus, mažinančius kraujo spaudimą. Mes pranešame smegenims: padirbėk truputį, reikia sureguliuoti kraujo spaudimą.

hipertenzija nuo 220 iki 180

Jos tą ir padaro, veikdamos hormonus. Bet vis tiek turite pasitarti su gydytoju, ar esant jūsų kraujo spaudimo matams galite sportuoti. Bet jeigu kraujo spaudimas padidėjęs nedaug, tam tikri fiziniai krūviai visada naudingi.

Komentarai

Žiūrėkite, ką valgote Viena galingiausių priemonių, galinčių pakelti mūsų kraujo spaudimą — didelis insulino kiekis kraujyje. Jeigu valgome daug angliavandenių, insulino mūsų kraujyje visą laiką daug, o tokiu atveju inkstai neleis pašalinti pertekliaus natrio, paskui kurį visada eina vanduo.

hipertenzija nuo 220 iki 180

Visa ši situacija lemia hipertenzija pagal laipsnį ir stadiją, kad jūsų kraujo spaudimas kyla.

Mažinkite druskos suvartojimą Turbūt ne kartą esate girdėję: jeigu jūsų kraujo spaudimas aukštas, nevalgykite druskos. Tai yra mitas, nebent jums — inkstų nepakankamumas, teigia medikas. Žinoma, kaip visada egzistuoja pusiausvyra, tad ir druskos maiste turi būti nei per daug, nei per mažai — svarbiau, kad nebūtų per mažai.

Daugiau informacijos apie širdies ligų diagnostiką ir gydymą

Atlikta daugybė tyrimų, kurie patvirtina, kad per mažas druskos kiekis kraujyje didina mirtingumo tikimybę. Per dieną turėtumėte suvartoti maždaug 4—6 g druskos, o tai — maždaug vienas arbatinis šaukštelis.

hipertenzija nuo 220 iki 180

Nevartokite alkoholio Jei jūsų kraujo spaudimas aukštas ar linkęs padidėti, išties turėtumėte atsisakyti alkoholio, nes jo vartojimas didina kraujospūdį. Pasak A. Unikausko, taip yra hipertenzija nuo 220 iki 180, kad alkoholis yra tiesiog angliavandeniai, kurie didina atsparumą insulinui. Dalį deguonies vietos užėmus anglies monoksidui deguonies trūksta.

Ką daro organizmas? Sumažinkite suvartojamo kofeino kiekį Mažinti kofeino kiekį patariama visiems, tačiau reikia suprasti, kad kofeinas kenkia ne visada. Jis veikia panašiai kaip adrenalinas: susiaurina kraujagysles, kad pakeltų spaudimą.

Hipertenzija nuo 220 iki 180 išgėrus kavos puodelį kraujo spaudimas gali padidėti tik trumpam — nėra taip, kad geriama kava nuolat palaikytų aukštą kraujo spaudimą, nebent ją geriate su pienu.

aukštas kraujospūdis | profine.lt

Yra atlikta tyrimų, įrodančių, kad kava su pienu ilgainiui lemia padidėjusį kraujo spaudimą. Jeigu jūsų antinksčiai pavargę, o jeigu jūs patiriate stresą, jie ir bus pavargę, tada papildoma kofeino dozė gali turėti esminę reikšmę, tai galima tvirtai susieti su padidėjusiu kraujo spaudimu. Turite spręsti patys.

Jeigu jūs išsimiegoję, pailsėję, jūsų nuotaika puiki, išėjote ant pievutės su kavos puodeliu — nuostabu, bet jeigu jūs dirbate įtemptą protinį darbą, patiriate didžiulę įtampą, stresą, geriate kavą ir tikitės, kad tai padės neužmigti ar pan.

Mažinkite stresą Stresinė būsena iš organizmo reikalauja daug resursų — nenuostabu, kad spaudimas taip pat pakeliamas.

O aukštas kraujospūdis yra tylus žudikas, rašo womenshealthmag.

Mažinti stresą — tai ne vengti jo kupino pasaulio. Kaip išvengti streso? Pats lengviausias būdas, ką galime padaryti, nustoti žiūrėti žinias, pataria daktaras.

Stebėkite, matuokitės savo kraujo spaudimą, o jeigu jis aukštas — medituokite, atlikite kvėpavimo pratimus, darykite bet ką, kas jums padeda nurimti.

hipertenzija nuo 220 iki 180

Jeigu jūsų gyvenimo būdas nejudrus, fiziniai pratimai gali tapti gelbėjimosi ratu — kartais net vieninteliu. O jeigu kraujo spaudimas nekrenta, vadinasi, reikia daryti daugiau, keisti kai kuriuos įpročius.

Populiariausi

Gydytojas apibendrina, ką tikrai galite padaryti patys, kad sumažintumėte padidėjusį kraujo spaudimą — kontroliuokite šiuos dalykus ir kontroliuosite savo kraujospūdį. Atsisakykite angliavandenių ir dažno valgymo.

Atkreipkite dėmesį į tai, ar jūsų organizmas turi padidėjusį deguonies poreikį pavyzdžiui, taip bus, jei rūkote. Išmokite valdyti stresą. Plačiau — balandžio 27 d.

hipertenzija nuo 220 iki 180

Parengė Indrė Česnauskaitė.